איך בוחרים יין לאירוע שלכם

איך בוחרים יין לאירוע שלכם, שיעניק לכם חווית אירוח נהדרת, מוזיקה, שירות טוב ובקיצור, אווירה. יכול מאוד להיות שבמסעדה הזאת או במקום הזה שמתאים כל כך לאירועים מיוחדים, אפשר להזמין יינות בוטיק מסוגים שונים. אבל אז בדיוק מגיעה השאלה שתמיד שאלתם את עצמכם ואף פעם לא ידעתם לענות. איזה יין יהיה זה שיתאים בדיוק לארוחה שאתם רוצים להזמין.

כלל אצבע הכי פשוט שיכול לעבוד

אם אתם לא בעניין של המון כללים מסובכים או טיפים שצריך לשנן, יש לנו כלל אצבע נהדר. כלל הכי פשוט שבכל זאת עובד להתאמה בין יינות בוטיק לבין הארוחה שאתם רוצים להזמין: הזמנתם מנה בשרית, אתם הולכים על יין אדום. עדיף יין בעל גוף מלא וניחוח עשיר. הזמנתם מנת דג שאתם מסמפתים? זה המקום הנכון לשלב יין לבן.

כלל האצבע הפשוט הזה תופס לכל כך הרבה סוגי ארוחות. לא תתקשו לזכור שהיין האדום ילך טוב עם כל מנה בשרית – המבוגר בצליית מדיום, אנטרקוט מיושן, קבב איכותי, פילה או כבד אווז. ואם אתם בוחרים סלמון או בורי או אולי נסיכת הנילוס, אתם בוחרים את היין הלבן. כמה פשוט, ככה נכון. כמה פשוט והגיוני ככה גם מרגיש מאוזן ונעים לחיך. אבל אם אתם רוצים תובנות קצת יותר עמוקות, המשיכו לקרוא וקבלו עוד תובנות נוספות.

התקדמו עם היין תוך כדי התקדמות הארוחה

בגרסה המתקדמת, אפשר לבחור יינות בוטיק מכמה סוגים, אשר מתקדמים אתכם תוך כדי התקדמות הארוחה. כאשר אתם יושבים במסעדה טובה או מארגנים אירוע במקום מיוחד לאירועים, לכל מנה ישנו היין שילך איתה נהדר. למשל, עם מנות הפתיחה צריך לבחור יין בעל טעם עדין, לא משתלט. הוא עוזר לפתוח את התיאבון ולא מטשטש את הטעם של הביס הראשון. זה אפילו לא חייב להיות יין לבן, גם יין אדום צעיר זה בסדר גמור. הלאה, כאשר אתם נוגסים במנה העיקרית, אתם צריכים יין בעל טעם יותר מודגש וניחוח בהתאם. כאשר אתם בוחרים יין כזה אתם מרוויחים פעמיים. אתם "מנקים" את הטעמים תוך כדי האכילה וכך הטעם של ארוחת הגורמה מודגש בכל ביס מחדש. לקראת סוף הארוחה, אפשר לבחור יין קינוח או יין יבש.

מה כדאי להזמין עם יין ישן נושן

אפשר לראות את הדברים גם בצורה נוספת, במיוחד אם אתם פחות או יותר מבינים בזנים שונים של ענבים ויינות. למשל, אתם מתלבטים נניח מה כדאי להזמין לצד סובניון. אנו ממליצים לשלב אותו עם סלטים קלילים. הוא הולך נהדר גם עם סושי. יין מרלו או בכלל, יינות בעלי גוף עמוק, שהתיישנו זמן רב בתוך חביות, הולכים נהדר עם מאכלים די שמנים. למשל צלי בקר. כדאי להוסיף שגם יין לבן בעל גוף יכול להתאים למנת בשר עסיסית כדוגמת סטייק או לצד קדירה מתובלת.

גישת הניסוי והטעייה

ייננים רבים ומומחי קולינריה טוענים שלמעשה, אין כללים לבחירת יין. כל אחד צריך למצוא את מה שמתאים לו, מתוך התנסות ושימת לב להשפעת היין על טעם המנה ולהפך. דוגמא: יש אנשים שיעדיפו לשלב בין יין מורכב ועשיר בטעם לבין אוכל בעל טעם עשיר. אחרים יעדיפו דווקא להפך, לשמור את היין העשיר יותר דווקא להעשרת טעמה של מנה יחסית פשוטה. נסו, בדקו מה מתאים לכם ותיהנו! אתם יושבים במסעדה משובחת. אולי באירוע סגור, אירוע משפחתי קטן או אירוע עסקי שמתקיים במקום